"Gorzka pigułka", "dramatyczny koniec pięknego snu", "niepojęta nerwowość Granita Xhaki" – to tylko niektóre określenia, które pojawiły się w szwajcarskich mediach po przegranej z Polską w 1/8 finału Euro 2016. Dziennikarze podkreślają, że w sobotnim spotkaniu to zespół Vladimira Petkovicia był lepszy, lecz został ukarany za niewykorzystane sytuacje.
"Szwajcarzy zaczęli mecz dość nerwowo, ale później to oni byli lepszym zespołem. W dogrywce sam Eren Derdiyok miał dwukrotnie szansę na rozstrzygnięcie tego spotkania" – ocenili dziennikarze "Der Tagesanzeiger", podkreślając przy tym, że Polaków znakomitymi interwencjami uratował Łukasz Fabiański.
Derdiyokowi okazje ze 113. i 118. minuty wypomina też "Neue Zurcher Zeitung". "Szwajcarzy ewidentnie próbowali rozstrzygnąć ten mecz przed rzutami karymi. Po odważnych pierwszych minutach Polacy wyglądali coraz bardziej blado, a nasza przewaga stale rosła" napisano w gazecie, której dziennikarze zauważyli, że biało-czerwoni zupełnie wyłączyli z gry Granita Xhakę. "Był cały czas pilnowany, a bez jego pomocy widać było brak pomysłu na grę w ofensywie" – oceniono.
"Stać nas było na więcej, a skończyło się tak jak zawsze od 22 lat" – zakończył pomeczową analizę "Neue Zurcher Zeitung", nawiązując w ten sposób do porażek Helwetów w pierwszej rundzie fazy pucharowej na MŚ w 1994, 2006 i 2014 roku.
Tamte trzy porażki przypomina też w sobotnie popołudnie SRF. Na swojej stronie internetowej szwajcarska telewizja docenia jednak biało-czerwonych, pisząc przy tym, że piłkarze Petkovicia "pomimo przewagi nie potrafili strzelić drugiego gola i za to zostali ukarani przez Polaków".
Media poświęcają oczywiście sporo uwagi jedynemu piłkarzowi, który w sobotę w Saint-Etienne nie wykorzystał "jedenastki". "Der Tagesanzeiger" krytykuje piłkarza za występ w całym spotkaniu – "Był słaby i nie wytrzymał presji w najważniejszym momencie".
Xhakę jeszcze ostrzej ocenił "Blick". "Niepojęta nerwowość. Niezrozumiałe. Loteria zdecydowała, że jesteśmy poza turniejem. To nie może być prawda" – rozpaczają dziennikarze popularnego tabloidu.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (964 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.